onsdag 22 augusti 2012

Pasta med salami och keso



300 g    pasta
300 g    fryst broccoli
200 g    salami i skivor
250 g    keso
1          citron (finrivet skal)
1 msk   citronjuice
2 dl      riven ost
2 msk   hackad persilja
             salt & peppar

Koka pastan i rikligt med lättsaltat vatten. Tillsätt broccolin när det är 3 min kvar av koktiden. Ta upp 1 dl av kokvattnet. Häll av pastan och broccolin i ett durkslag. Skär salamin i strimlor. Häll tillbaka det sparade kokvattnet, pastan och broccolin i kastrullen. Tillsätt salami, keso, citronskal, citronjuice, ost och persilja. Blanda. Smaka av med salt och peppar och servera genast.

Det här är ju nästan en såndär "man-tager-vad-man haver"-pasta, skulle jag säga. En sån man egentligen inte behöver något recept till. Men jag hittade det i ICA:s Buffétidning och tänkte att det kunde vara bra att testa och ha i minne för kommande snabbmiddagar. Jag hade i Keso med feta/olivsmak. Roligare med en smaksatt variant än den neutrala. Se upp för att koka pastan/broccolin för länge; min råkade nog bli lite överkokt den här gången. I övrigt en bra, god och enkel vardagsrätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar